Beszámoló a májusi webklubról
A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a
Hogyan legyünk cégcsoport?
Cégcsoportok sokszor alakulnak ki egy külső okból vezérelve. Így cégcsoport jön létre akkor, ha egy vállalkozás felvásárol egy másikat, de akkor is, ha egy cég
Kiemelten kezelik a kkv-k megerősítését
Hozzátette, a nemrégiben elfogadott kkv-stratégia fő célja a kiemelkedő növekedési potenciállal rendelkező cégek előre lépésének támogatása, továbbá megteremteni a lehetőséget a vállalkozásoknak a megújulásra. A
Itt a céges generációváltás, munkába állnak a digitális fiatalok
Az öt országra kiterjedő kutatás szerint a digitális technológia kulcsfontosságú a vállalkozásuk sikeréhez, sőt a válaszadók 30 százalékát aggasztja, hogy családi vállalkozásuk jelenleg sereghajtó ezen a területen.
Szecskay András elnyerte a Magyar Ügyvédi Kamara legmagasabb rangú díját
A Szecskay Ügyvédi Iroda büszkén bejelenti, hogy a 2019. november 23-án, szombaton megrendezett Magyar Ügyvédek Napján az Iroda alapítója és vezető partnere, Szecskay András elnyerte
Ha én gazdag lennék
Vajon ki mire használná fel a hirtelen jött pénzt? Technológiai fejlesztésre? Új eszközökre? Fontos, de önmagában nem üdvözítő megoldás. Az adminisztrációs háttér és folyamatok tökéletesítésére
Az utolsó Cseppig
Manager Magazin: Van egy tippem, mive töltötték tavasszal a szombat kora estéiket. Béres József: Biztosan a Duna TV-ben játszott Cseppben az élet című filmsorozatra utal.
Így kavarhatnak be a rokonok cégei a családi vállalkozásoknak
Ezek a vállalkozások sok területen jelentősen különböznek a nem családi tulajdonban működő vállalkozásoktól, és számos jogszabályi rendelkezés is eltérően érinti őket. Ilyenek például a felvásárlásokkal
Vezetési tanácsok a Bibliából
A vezetői felelősségről, a családi vállalkozások sikereiről és buktatóiról, a kereskedelmi és politikai manipulációról, a mezőgazdaság termelékenységéről és a túlnépesedésről, valamint a mesterséges intelligencia térhódításáról
Kisvárdán jártunk
Nagyon köszönjük a Bárány Családnak a lehetőséget és a csodás vendéglátást! A gyárlátogatáson készült képekhez kattints ide.
Konfliktuskezelés felsőfokon – Beszámoló a novemberi klubról
A volt egyházügyi államtitkár a konfliktuskezelést a Munkaügyi Minisztériumban kezdte, a taxis blokád idején megalakult Országos Érdekegyeztető Tanács titkáraként. Ez az országos szervezet nemzetközi konfliktuskezelő intézetek
Palkovics László: Nemzetközi piacra segítjük a magyar kis- és középvállalkozásokat
Kiemelte: a kormány célja, hogy az új, 2019-2030 közötti időszakra szóló kkv-stratégia elfogadásával a munkavállalók többségét foglalkoztató, stabilan működő kisvállalkozói kört megerősítse. A miniszter rámutatott:
A KÉSZ alapítója nyerte a különdíjat az Év Üzletembere gálán
November 7-én Budapesten kiosztották az „EY Az Év Üzletembere” díjait. A gálán az építőipar is begyűjtött egy elismerést: Varga Mihály, a KÉSZ Csoport alapító-tulajdonosa elnyerte
Vállalkozik a család? Így lehet elkerülni a generációváltás buktatóit
Bár jellemzően kerülendő, kényes kérdésről van szó, nem jó ötlet halogatni a vállalati stafétabot átadását, mert a tudatos tervezés hiánya az úgynevezett Buddenbrook-hatáshoz vezethet, amikor
Nincs egy kicsit eltúlozva Magyarországon a céges generációváltás problémája?
Mekkora probléma a generációváltás kérdése Magyarországon, nincs-e eltúlozva? Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója, a panelbeszélgetés moderátora a fenti kérdést tette fel a beszélgetés résztvevőinek. Kóka
Családi vállalati kultúra kontra digitális változások
1975-ben, amikor a Kodak még élenjárt a kémiai alapú filmtekercsek gyártásában, egy mérnökük megtervezte annak a kamerának a prototípusát, amihez már nem kellett filmtekercs, lehetővé
Amikor a 4. generáció is színre lép
Heinz Blanc és Karl Fischer – egy zseniális fejlesztő és egy kiváló üzletember – egy étteremben döntötte el, hogy közösen folytatják az utat. Ma már
A magyar családi vállalatok kihívásai német és olasz szemmel nézve
Az élet úgy hozta, hogy az egyetem elvégzése után 26 éves korában tudományos háttérrel, de üzleti tapasztalatok nélkül átvegye a családi vállalatuk vezetését. Nem a
Hogyan segíti az új kkv-stratégia a vállalkozások fejlődését?
A magyar kormány kis- és középvállalati stratégiájának célja egy vállalkozóbarát adózási környezet megteremtése a digitalizációs és adóadminisztrációs folyamatok egyszerűsítésével. Az üzleti környezet fejlesztését is célul
Céges generációváltás: kapaszkodás a kormányrúdba
Magyarországon a családi vállalkozások száma ma megközelíti a 30 ezret. Ez egyben azt is jelenti, hogy a kis- és középvállalatok mintegy 58 százaléka családi vállalkozás.
Ezen bukhat el egy sikeres magyar családi cég
Azok a tulajdonosok, akik épp a következő generációnak tervezik átadni a kontrollt, személyes nyomás alatt állnak a vállalat és a család hosszútávú jövője és a mindennapi
Találkozás X, Y, Z-vel és esetleg Alphával
A generációs különbségek léteznek, de nem jelenthetjük ki róluk, hogy jók vagy rosszak. A hozzá való viszonyunkról lehet elmondani, hogy az nekünk jó vagy rossz.