Beszámoló a májusi webklubról
A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a
Beszámoló a májusi webklubról
A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a
Egy módszer, amit minden családi vállalkozásnak érdemes megfontolnia
A Szilícium-völgy legsikeresebb technológiai vállalatait vizsgálva megállapíthatjuk, hogy a hagyományosabb elveket képviselő társaikhoz képest gyakran teljesen eltérően tekintenek a stratégiai tervezés szerepére. Rendszeres stratégiai megbeszéléseken
Magyarország önellátó lehet a higiéniai papírtermékekből
Az idén húszéves piacvezető cég higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, papírtörlő – exportra is termel. Dunaföldvári gyárának, Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzemének
A jövőbe kell fektetni
A száz százalékban magyar tulajdonú, fémmegmunkálással foglalkozó családi vállalkozás, a Ferzol 1990-ben alakult. Bíró Ferenc és fia, Bíró Zoltán a keresztnevük első három betűjéből nevezték
Ezeket kell most tudnia minden cégnek
A vírushelyzet okozta bizonytalanságban egy valami biztos: az életünk minden területét érinti. Üzleti környezetre lefordítva ez annyit tesz, hogy a döntéshozástól a takarításig, a pénzügytől
Mi kell ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég? Így látják a családi vállalatok.
A KSH legutóbbi adatai szerint 2017-ben csúcsot döntött a magyar vállalkozások száma: több mint 700 ezer működő vállalkozást jegyeztek, amelyek közül minden hetedik új volt.
A családi cégeknek nagy jelentősége lesz az újraindításban
A családi vállalatok hosszú távú értékrendjüknek, szemléletmódjuknak köszönhetően rendszerint jobban teljesítenek a globális versenyben, mint nem családi versenytársaik, így kiemelkedő jelentőségük lehet a gazdaság újraindításában
5 kérdés családi vállalkozóknak, amiket érdemes feltenni, ha fúj a változás szele
A családi vállalatoknak válságidőkben régen is bevált az összetartó, együttműködő stratégia. Ahogy a világ alkalmazkodik az új normákhoz, a családi vállalkozásoknak is újra lesz lehetőségük
Gazdasági kitekintés dióhéjban
Hétről hétre változik a helyzet. A munkahelyek megtartására irányuló kezdeményezések messze nem kielégítőek. Nem az elveszett munkahelyek helyett kell újakat teremteni, hanem a meglévőket kellene
Családi dinamikák változása vállalat tulajdonos családoknál vírusidőben
A low-touch economy jellemző most a gazdasági környezetre, ritkák az érintkezések. Úgy kell a szolgáltatásokat és termékeket kialakítani, hogy minél kevesebb érintkezés legyen az értékesítési
Hónapok alatt éveket ugranak előre a hazai cégek a digitális átalakulásban
„Március közepén, ahogy az irodaépületek elkezdték bezárni a kapuikat, a munkahelyi tárgyalókat pedig felváltották az otthoni dolgozószobák és a nappalik, úgy nőtt az igény, az
Komoly kiberbiztonsági kockázattal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak
A kíméletlen gyorsasággal erősödő válságra adandó gyors és gyakorlatias reakciók kialakítása kapcsán a téma aktualitását mi sem tükrözi jobban, minthogy a COVID-19 világjárvány olyan szervezeket
Covid 19 gyorstalpaló
A mostani elég trükkös vírus, a sejtjeink ACE 2 receptoraihoz köt hozzá a torkunkban és a tüdőnkben. Bejut a sejt belsejébe, ott szaporodik úgy, hogy
Még hatályba sem lépett, a vállalkozók máris módosítanák a magyar Kurzarbeitot
Parragh László, a kamara elnöke ennek kapcsán az mfor-nak jelezte: egy sor új javaslatot tett a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a gazdaságvédelmi akciótervhez. Ezek közül lényeges a
1. online klub beszámoló
Kalocsai Zsolt: Nagyon jól indult az év, mindenki élvezte a magas nyomású gazdaságot, az alacsony kamatokat, sőt az év első két hónapjában a cégek rekord
Egyszerű vállalatvezetési praktikák koronavírus idejére
Azonosítsd be a születési évedhez tartozó legnagyobb vezetői erőforrásodat és alkalmazd bármilyen nehéz szituációban. (pl. születési dátum: 1974.12.01., erőforrás: 4-5) 0-1 BÁTORSÁG A LEGNAGYOBB
Új szereplő tör be az e-töltés piacára
Hat helyen telepít augusztustól elektromos töltőket a tavaly júniusban alapított Elektro Profi Mobility Kft. (EPM). A helyszínek közül négy budapesti, egy székesfehérvári és egy tatabányai.
Beszámoló a márciusi klubról
A klub első részében Németh Zoltán (Dr. Prezi) lebilincselő és átmozgató előadását hallgattuk, akiről megtudtuk, hogy nemcsak Tedex felkészítő coach, hanem retorika klubokat és táborokat
Beszámoló a 19. KH Családi Vállalatok Klubról
A klub első felében Juhász László, a Boston Consulting Group ügyvezető igazgatója a stratégia jelentőségéről beszélt a gyakorlatban. Előadását ide kattintva tudod megtekinteni. A részletes
A stratégia tervezés szükséglete és gyakorlata a családi vállalkozásoknál
Véleménye szerint a jövőbeni elképzelések minden cégvezető fejében benne vannak. A kérdés az, hogy mennyire részletes és strukturált a stratégia, milyen időtávra tervezett, milyen formában
Mítosz és gyakorlat: a stratégia jelentősége a gyakorlatban
A BCG senior partnere előadásában példaként egy magyar vállalatot mutatott be, melynek jövedelemtermelő képessége leromlott, ezért a tulajdonos a BCG szakértőinek segítségét kérte. Az együttműködés