Hogyan segíti az új kkv-stratégia a vállalkozások fejlődését?

A magyar kormány kis- és középvállalati stratégiájának célja egy vállalkozóbarát adózási környezet megteremtése a digitalizációs és adóadminisztrációs folyamatok egyszerűsítésével. Az üzleti környezet fejlesztését is célul tűzték ki egy mobil vállalkozói alkalmazás kifejlesztésével, melynek segítségével a vállalkozók gyorsan hozzá tudnak férni a kormányzati szolgáltatásokhoz, továbbá egy mesterséges digitalizációs vállalkozásfejlesztési és mentorportál kialakításával.

Fontos feladat a kkv-k digitalizációs és innovációs képességeinek fejlesztése az ipar 4.0. mintagyár program segítségével. Ennek keretében minden szegmensben kialakítanak egy modern mintaüzemet, mellyel a kkv-k megismerkedhetnek. A magyar multiprogram nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalkozások számára biztosít majd forrásokat egy közösen kialakított üzleti terv szerint.

Digitalizációs és innovációs képzések keretében szeretnék a vállalkozások tulajdonosainak tudását bővíteni. Kidolgozásra került a diplomás pályakövetési rendszer, mely ma egyedülálló a világon. A Neptun és a NAV adatainak összekapcsolásával nyomon követhető a diplomások munkavállalása. Ugyanilyen módszerrel elkezdődött a felnőttképzések hatékonyságának mérése is, ezáltal nyomon követhető a munkabérek és az életkörülmények javulása.

A kkv-k finanszírozása és nemzetköziesedésük fejlesztése is fókuszban áll. A magyarok kreativitására építve kell kitermelni azokat a magyar családi vállalkozásokat, melyek nemzetközi téren is sikeresek.

Fontos cél a kkv-k generációváltásának segítése. Piacgazdaságunk még fiatal, hiszen csak ’82 óta lehet vállalkozni itthon. A 100 millió Forint árbevétel fölötti vállalkozásoknak több, mint 50%-a érintett a generációváltásban. A staféta átadása nem pénzügyi, sokkal inkább pszichés-mentális kérdés, melynek sikeres levezényléséhez az egyetemek szakértői együttműködésére és a német tapasztalatokra is szükség lesz.

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Beszámoló a májusi webklubról

A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a