Amikor a 4. generáció is színre lép

Heinz Blanc és Karl Fischer – egy zseniális fejlesztő és egy kiváló üzletember – egy étteremben döntötte el, hogy közösen folytatják az utat. Ma már a 4. generáció is megjelent a cégben, a 2. generációnak pedig van még élő képviselője. A családtagok csak tulajdonosok. Az operatív vezetésben nem vesznek részt, csak az ellenőrző szervezetben képviselik a családot.  A családtagok sokáig csak a taggyűlésen találkoztak, a magánéletben nem. 20 éve kezdődött a tudatos közeledés, 10 éve pedig a családtagok rendszeres találkozása. Évi egy családi napon, egy rendkívüli taggyűlésen és egy háromnapos hétvégén vesz részt a teljes család. Ezen alkalmakkor a vállalat vezetői mindig bemutatják az új termékeket az innovációs területekről.

Családi alkotmányukat – melyben rögzítették a közös értékeket – 2 év alatt dolgozták ki külsős szakmai segítséggel.

Üzletrészt a nem vérszerinti rokonok és a házastársak nem kaphatnak. 8 éve családi szövetséget hoztak létre, melynek tagjai a családtagok, a házastársak és azok a gyerekek, akik még nem tulajdonosok. A szövetség feladata arról gondoskodni, hogy mindenki beletanuljon a tulajdonosi pozícióba. Tudatos összetartozásra, felelősségteljes együttműködésre, közös gondolkodásra, közös értelmezésre és feltétlen bizalomra nevelik a családtagokat. Ennek erősítését segíti elő a családok oktatása és a családi programok.

A tulajdonosi kompetenciák fejlesztéséhez a családtagokkal megismertetik a vállalatot, képessé teszik őket a döntéshozatalra, felkeltik az érdeklődésüket a részterületek iránt és erősítik a személyes kommunikációt. Ehhez egy szervezett tanulási programot dolgoztak ki a családon belül egyensúlyt teremtve a tradíció és az innováció között. A program keretében a gyerekek tanműhelyeket látogathatnak, lányos napokon, tini projektekben vehetnek részt, vállalhatnak diákmunkát, gyakorlatot, nemzetközi telephelyeken akár többhónapos gyakorlatokat is, a képzési centrumban pedig gyakorlati bemutatók és a vállalati folyamatok megismertetése zajlik. Szükséges volt egy hierarchia felállítása is a racionalitás és az empátia fenntartása mellett. Van egy kommunikációs platformjuk is.

Tudásszinttől függően kisebb családi vállalkozásnál elegendő lehet egy szakértő, egy többnapos rendezvény vagy esetleg néhány külső képzésen való részvétel.

Mindig fel kell mérni a családi vállalkozást, a családot és a tagokat, akiknek az ismereteit bővíteni szeretnénk. Előre tisztázandó, ki vehet részt és kinek kell részt venni az adott programokon, milyen gyakorisággal és kinek a költségére.

A családi tanács a Blanc & Fischer-nél csak a családdal foglalkozik, döntéseik a vállalat életére nincsenek hatással. Cél a család összetartása, az alkotmányban lefektetett értékek ápolása és a családtagok magasszintű képzéséről való gondoskodás.

A családnak nem célja, hogy a családtagok a vállalatnál dolgozzanak, de nem is tiltja meg, viszont egy családtag szigorúan csak ugyanolyan feltételekkel vállalhat munkát a cégnél, mint egy külsős.

A családtagok a céget a világ bármely részén meglátogathatják.

Minden családtagnak kötelező házassági vagyonjogi szerződést kötni, végrendelkezni és a köteles részek tekintetében megfelelő rendelkezéseket hozni.

A család legfontosabb értékei a hosszútávú gondolkodás, a tudatosan hosszútávra szóló döntések, a családi vállalati forma megtartása, a munkavállalók támogatása, képzése és megtartása, az innováció, a feltalálói szellem, a felelősség a társaságért és az emberek életminőségének javítása.

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Beszámoló a májusi webklubról

A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a