Nextgen stratégia 2014

Korábban nextgennek hívtunk mindenkit, aki nem felnőtt. Ez nem működik, hiszen az eltérő életszakaszokban eltérő igényűek a nextgenek is. Korosztály szerint különböző programokat, fejlődési lehetőségeket igényelnek:

 

Mini Gen (-14)

  • sok esetben a szülők legidősebb nextgen csoportba tartoznak, ezek a programok számukra is értékesek kell, hogy legyenek
  • családi programok (matinék), hétvégi progamok (marcipán gyurmázás, vadaspark, állatkert, mikulás ünnepség, stb)

Ötlet/tennivaló: A programok szervezésében és a jelentkezésekben is azokra a szülőkre számítunk, akiknek kiskorú gyermekeik vannak, szívesen találkoznának hasonló szülőkkel, családi program keretén belül, jelentkezzetek!

 

Junior Gen (14-18)

  • a kamaszokat a legnehezebb rávenni, hogy legyenek egy közösség tagjai, így itt még képzési és egyéb “erőltetett” programokat nem tartanánk, inkább tegyük számukra érdekessé, mintsem kötelezővé a vállalkozást
  • hazai gyárlátogatás, diákmunka (16-) programok (komoly felelőssége van a munkavállaló és munkaadó családnak: előbbi értékes munkát kell végezzen, hogy ne hozzon szégyent saját családjára, utóbbi legalább egy fél napot szánjon arra, hogy a vállalat teljességéről betekintést ad, hiszen ettől más ez a program mint bármilyen diákmunka)

Ötlet/tennivaló: Itt a nagyszerű alkalom, hogy (egy kis zsebpénz kiegészítés mellett) megismerd a munka világát, mások vállalatát, családját! Jelentkezzetek bátran! Felnőttek! Ti pedig ajánljatok olyan munkát, amitől motivált fiatal vállalkozókká válhatnak a “gyerekek”!

 

Felfedező (18-25)

  • a jogilag már felnőtt, de életvitel szerint még nem független fiatalok csoportja, akiknek a családi/vállalati életbe való integrálódás mikéntje lehet a fő dilemmájuk.
  • szabadidős -buli- programok, résztvevőként  
  • hazai és nemzetközi gyárlátogatás, diákmunka programok (itt már lehet sokkal komolyabb munkát is vállalnia, vagy akár hivatalos gyakorlati időt töltenie, tanulmány, szakdoga írás, kötelező gyakorlatok szintjén kéne gondolkozni, de külön kiemelve, hogy mindkét fél számára ez egy nagyobb felelősség szint mint a hasonló – valószínűleg sok cégnél amúgy is futó – felső iskolai diákmunka programok
  • önismereti és életpálya választási képzés (Havercoaching1) egymásnak mondják el, hogy mit csinál a család/vállalat, előadás keretében, gyakorlatilag ez lenne a HC1 fő dilemmája, az útkeresés

Ötlet/tennivaló: Még nem döntötted el, hogy vállalsz-e munkát a családi cégben? Kíváncsi vagy mások véleményére? Szervezzetek találkozókat, beszélgessetek sokat! Kérjétek az idősebb fiatalok segítségét! Számíthattok rájuk akkor is, ha szakdolgozatot/diplomamunkát kell írnotok, vagy gyakorlati időt tölteni egy vállalatnál. Jelentkezzetek bátran!

 

Tulajdonos/ új vezető (25+)

  • ők azok, akik számára már eldőlt, hogy milyen módon vesznek részt a családi vállalatban, sok esetben már családot is alapítottak.
  • szabadidős -buli- programok, résztvevőként  és vendéglátóként is
  • valósítsd meg önmagad képzés (Havercoaching2)
  • nemzetközi események, képzési programok (Nextgen Summit, New Leaders Circle)

Ötlet/tennivaló: összegyűjtöttük a nemzetközi programok időpontjait helyeit, hova érdemes kinek menni, milyen költségű az adott esemény; Szeretnéd egy jó beszélgetésre vendégül látni otthonodban, vállalatodnál a többieket?, jelentkezz!

 

 

Szervezetileg egy legalább 3 fős  Nextgen Commitee-re van szükségünk, akinek a feladatai:

  • Programok (matiné, buli, stb.) szervezése
  • Képzések szervezése
  • Közösségépítés, integrálás, aktivizálás közvetlen informálás (akár a meglévő Facebook csoporton és e-mailen keresztül)
  • Kapcsolatépítés, tagtoborzás
  • Nemzetközi kapcsolattartás

Ötlet/tennivaló: Szeretnénk, ha minden korosztálynak – érintettsége okán – saját felelőse lenne, aki a korosztálynak megfelelő eseményeket szervezi, építi a szubközösséget. Jelentkezzetek vendéglátónak, szervezőnek!

 

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Beszámoló a májusi webklubról

A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a