Három éven belül a nagyvállalatok többsége kiteszi a „munkaerőt keresünk” táblát

A vezérigazgatók világszerte optimisták a növekedést és a világgazdaság jövőjét illetően és 80 százalékuk szerint az alkalmazottak száma is növekszik majd a következő három évben. A KPMG „Global CEO Outlook 2015” tanulmányából, amely 1278 ügyvezető megkérdezésével, tavasszal készült, kiderül, hogy az európai vezérigazgatók 69 százaléka bízik a növekedésben és a világgazdasági helyzet erősödésében a következő három évben. Az európai vezérek 70, az ázsiaiak 68 százaléka saját vállalata növekedési ütemét is pozitívabban látja, mint a megelőző évben. A válaszadók 78 százaléka 2018 közepén már lehetségesnek tartja a foglalkoztatás bővítését is, vagyis három éven belül a világ ügyvezetőinek több mint kétharmada kiteszi majd a „munkatársat keresünk” táblát.

A világ ügyvezetői az egyre növekvő versenyképességi kényszer miatt óriási nyomás alatt állnak. A vezetők 86 százaléka az ügyfelek lojalitása miatt aggódik, 74 százalék az újabb és újabb piaci szereplőktől tart, 72 százalék a technológiai lemaradástól fél, 68 százalékukat a versenytársak előretörése foglalkoztatja, 66 százalék pedig termékei és szolgáltatásai piacképességének fenntarthatóságától tart a következő három évben.

A vezetők 29 százaléka számít arra, hogy vállalata jelentősen átalakul majd a következő három évben. Bár mindebből látható, a vezetők tisztában vannak azzal, mekkora szükség van az üzleti modellek átgondolására a fennmaradás és fejlődés érdekében, csaknem harmaduk szerint cégük sokkal kevesebb kockázatot vállal, mint amennyi a globális növekedés érdekében szükséges lenne. A megkérdezettek 56 százaléka pedig nem tett lépéseket annak érdekében, hogy innovációs pályára állítsa vállalkozását. A vezetők fele a vállalat fejlődési pályáját érintő további kihívásként jelölte meg az adatkezelés és -elemzés, valamint a kiberbiztonság fejlesztését.

A növekedésre összpontosítanak

A nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg, fontossági sorrendben az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése foglalkoztatja. Arra a kérdésre, hogy növekedésre vagy hatékonyabb működésre összpontosítanak-e a következő három évben, az Egyesült Államok felső vezetőinek 94 százaléka a növekedést jelölte meg, míg ázsiai és európai társaik a hatékonyabb működést emelték ki. Azzal kapcsolatban, hogy jelenleg mi befolyásolja leginkább a vállalat teljesítményét és kilátásait, három dolgot emeltek ki: a világgazdaság növekedését, a szabályozási környezetet és a technológia előretörését.

Amikor arról kérdezték őket, mire fordítanak majd jelentős erőforrásokat a következő három évben, az ügyvezetők többsége az országon kívüli terjeszkedést jelölte meg első helyen. Az Egyesült Államok vezetői Európát, azon belül is leginkább Közép-Európát emelték ki elsődleges irányként, majd Dél-Amerikát és Kínát említették. Ezzel szemben Kína, Japán, az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Franciaország ügyvezetői az USA felé terjeszkednének elsősorban.

A növekedési stratégiát tekintve ma a vezetők 52 százaléka a természetes növekedésre épít, míg 42 százalékuk az organikus és mesterséges növekedési pálya ötvözetére esküszik, és csupán 6 százalék említi első helyen a mesterséges, felvásárlásokon alapuló növekedést. Arra a kérdésre, hogy milyen növekedési stratégiát választanak a következő három évben, a megkérdezettek 59 százaléka az organikus növekedést, 22 százalékuk a természetes és mesterséges növekedés ötvözetét, míg 19 százalék kizárólag a mesterséges növekedést jelölte meg. Az amerikai ügyvezetőknek ugyanakkor 29 százaléka bízik a mesterséges növekedésben, szerintük a felvásárlások jelentik a legnagyobb hajtóerőt a növekedésben.

Forrás: http://hvg.hu/vallalat_vezeto/20150730_Harom_even_belul_a_nagyvallalatok_tobbseg

 

Megosztás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Beszámoló a májusi webklubról

A klub első részében Schiller Márk arról beszélgetett tagjainkkal, hogy magánemberként hogyan élik meg a járványt, milyen generációs különbségeket fedeztek fel a karanténban és a